SNACK ALERT – ONDER DE 100 KCAL

SNACKS! De grootste valkuil voor veel mensen. Ik begrijp dat als geen ander en heb ook al verschillende manieren geprobeerd om deze snack attacks te voorkomen maar helaas is mij dit ook nog steeds niet gelukt. Wel is het mij gelukt om op ontdekking te gaan naar snacks onder de 100 kcal. Snacks die je dus zonder schuldgevoel kunt weg peuzelen.

Met snacken zelf is dus ook eigenlijk niks mis, mits je voor verantwoorde snacks kiest! Ik bedoel, ik kan op ieder moment van de dag wel een reden verzinnen om te gaan snacken: de ‘ik heb goed gewerkt ochtend snack’, de ‘ontbijtsnack’, de ‘motivatiesnack’, de ‘wakker worden snack’, de ‘middag is begonnen snack’, de ‘voor het avondeten snack’, enzovoorts. Helaas kunnen wij hier niet altijd aan toegeven want dan gaat die platte buik er natuurlijk nooit komen. Maar we hebben natuurlijk wel momentjes in ons voedingsschema om wel lekker te gaan snacken en dan kun je dus gebruik maken van één van deze snacks!

1. apple pie

Neem een half appeltje en snijd ik kleine blokjes/reepjes. Doe ik een kommetje 50 gram (0,0% suiker) appelmoes en doe hier een snufje kaneel doorheen. Dippen maar! Een heerlijke zoete, maar verantwoorde snack!

2. snack a jack

Men neme 2 snack a jacks (kaas) en doet hier 15 gram huttenkäse op. Vind ik echt heerlijk als een avondsnack! Geeft toch een beetje een hartige smaak dus, met een beetje verbeelding, lijkt het net alsof je een heerlijk hapje chips neemt met dip!

3. Tropical snack

Om in de sferen van de huttenkäse te blijven, heb ik deze tropische snack bedacht! Dit is trouwens ook ideaal om te serveren met een verjaardag of iets. Daarnaast blijf je ook lang verzadigd dus dat is ook wel een dikke, vette bonus!

Hiervoor heb je 100 gram meloen nodig en 75 gram huttenkäse. Mix dit in een bakje door elkaar en smikkelen maar.
Wil je dat nou op een verjaardag serveren, laat de meloen dan in grotere stukken en gebruik de huttenkäse als dip!

4. Lange vingers

Oké, de suikerlaag is misschien niet helemaal healthy maar zoals in een ander blogje van mij te lezen is, hebben we suikers soms ook nodig dus dat nemen we dan maar voor lief!
Je kunt namelijk VIER lange vingers weg smikkelen zonder dat je de 100 kcal aan tikt. Dat is toch super?!

5. Waterijsjes

Ik ben zo’n persoon die het hele jaar door ijs eet. ‘s Winters of zomers, het interesseert me niks. IJs kan gewoon altijd. En helemaal een raketje of een peren-ijsje want deze kanjers bevatten maar zo’n 50 kcal per stuk dus je zou er in theorie gewoon twee kunnen verorberen!

6. popcorn

Zelf popcorn maken is natuurlijk het allergezondst. Zo kun jezelf doseren hoeveel zout, suiker of vet je gebruikt maar ik snap dat je hier niet altijd tijd voor hebt. Als je dus voor kant en klare popcorn gaat, kun je ongeveer 25 gram eten om onder de 100 kcal te blijven. Let wel op dat de zoete variant meer bevat dan de zoute!

Ik hoop dat ik jullie een beetje inspiratie heb gegeven voor snackjes onder de 100 kcal waar jullie weer heerlijk van kunnen genieten! Ik ga het in ieder geval wel doen en mochten jullie zelf nog ideeën hebben, let me know.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *