Pizza toast

Oké, geef toe, iedereen heeft wel eens zin in pizza toch? En dan het liefst een van de echte Italiaan! Helaas zijn deze pizza’s niet echt gezond waardoor het niet wijs is om het wekelijks te eten (kan natuurlijk wel, als het past binnen je voedingsschema!!)
Maar nu dacht deze meid, hoe kunnen we dit nou op een andere manier maken? Zo kwam mijn wrap pizza al tot stand maar toch leek het mij ook wel lekker om iets te verzinnen met een brood/deeg versie. En toen dacht ik: waarom gebruiken we niet gewoon een plakje brood? Tomatenpuree, kaas, toppings erop en klaar! Dus zo gezegd, zo gedaan en het was inderdaad erg lekker! Zelfs mijn pizzaliefhebbende man vond deze pizzatoast akkoord en wil het vaker eten dus dat zegt wat!

Wat heb je nodig?

– 5 volkorenboterhammen
– 1 blikje tomatenpuree
– 75 gram geraspte kaas
– toppings naar keuze ( champignons, ham, paprika, ui, kip, etc. *)

* Let wel op met de keuze van de toppings! Kies je bijvoorbeeld voor salami, dan maak je de pizzatoast natuurlijk wel wat calorierijker dan met ham. Is natuurlijk ook niet erg maar kijk dan wel of dit binnen je voedingsschema past of dat je eventueel een cookie moet laten staan.
Per pizza toast zonder toppings : 147 kcal. Pizza toast op basis van ui, 1 plakje ham en 0,5 schijfje ananas : 202 kcal. 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *