BLUEBERRY OATS

blueberry oats

Bosbessen! Ik vind bosbessen super: ze vullen goed, laag in calorieën en ook nog eens erg lekker bij alle soorten gerechtjes. Je kunt er mee bakken, door de yoghurt heen roeren, taarten mee versieren maar dus ook gebruik bij havermout. Zelf vind ik altijd erg lekker als ik bij elk hapje havermout een stukje fruit heb. Dit maakt de havermout dan extra smeuïg en ik ben dol op smaak explosies in mijn mond.

Dit heb je nodig:
– 40 gram havermout
– 100 ml ongezoete amandelmelk
– 100 gram bosbessen (vers of diepvries)
– 15 gram pindakaas 100%
– optioneel: 1 tl cacaopoeder

Zo maak je het:
Doe de havermout, de amandelmelk en eventueel de cacaopoeder in een steelpannetje en meng alles goed door elkaar heen. Laat de havermout, op een laag vuurtje, even goed door pruttelen. Let wel goed op dat de havermout niet verbrandt en dus vast koekt aan de onderkant van de pan.
Als de havermout klaar is, top je hem vast af met de 10% pindakaas en pas daarna gooi je de bosbessen eroverheen.

Smikkelse!

* Per blueberry oats 318 kcal


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *